torsdag 25 februari 2016

Retailer och bästa kund!

Idag gjorde jag det! La ordern som gav mej närmare 6,5 cc och det på 2 månader! Blev förvånad själv men den som hjälpt mej med detta är min bästa kund som beställde ett helt gäng C9/F1 och som nu följde upp med både en dunk och Ultran!
Så nu blir det egen hemsida! Jättekul!
Det är här det visar sej igen, vikten av att prata med allt och alla! Ja, inte riktigt allt då men i alla fall alla! Jag som är en pratkvarn har ju typiskt nog svårt för det! Men min bästa kund haffade jag iaf vid ett tillfälle! Den här gången skulle jag och mitt team bjuda in till en större friskvårdskväll på mitt jobb. Tjejen som var chaufför åt åkeriet som levererade varor till jobbet blev kvar en stund en dag då hon skulle ha med en retur. Jag bjöd på en kopp kaffe och sen kom jag på att fråga! Jag har alltid lite prover på jobbet så skickade med dem tillsammans med inbjudan. Hon var jättepositiv och dök upp på visningen med flera vänner och la en väldigt bra beställning! Sen hörde hon av sej då hon hört talas om C9 och på den vägen är det!
Så tänk på det! Du vet ALDRIG var nästa kund eller kanske blivande teammedlem finns!



Häromdagen hade vi en liten sammankomst hemma hos Lillemor där vi övade affärs och produktpresentation! Det är lite bekvämare i ett sånt format då man övar på varandra för då gör det inget om man stakar sej, glömmer och tappar tråden. Det är ju bara att göra det om och om igen för som med allt annat dämpas ju nervositeten när man kan!
Snart är det bara ett par veckor kvar tills inspirationsdagen i Karlstad oxå! Ska bli jättekul!
Så nu ska jag försöka och manar er att göra detsamma, prata med folk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar