söndag 10 januari 2016

Förändring i tankemönster

Som jag berättat tidigare finns det flera grupper på FB som är bra och peppande inför er resa med C9 och F.I.T-programmen. Vi märker också i dessa grupper att en del blir besvikna på resultaten, kanske mest för att de ser andras resultat. Just det här att förstå att det här är inte heller någon quickfix utan som med allt så gäller vilja och engagemang!
En tjej har skrivit nedanstående text som jag valt att återge för det stämmer så bra!

En sak som jag vill lyfta extra mycket och som jag tror är väldigt viktigt - Ni måste sluta jämföra er med andra! Jag vet hur gärna ni alla vill nå era mål snabbt, men bara för att ni inte kanske får samma resultat som någon annan så betyder det inte att ni misslyckats. Ni skapar era egna förutsättningar.  För det första, vi har olika förutsättningar redan från början: vissa är överviktiga, vissa är trötta, vissa lider av sjukdomar, vissa har en sämre ämnesomsättning, vissa har ätstörningar - allt detta är otroligt känsligt. Vi måste komma ihåg att alla är unika och alla har olika upplevelser av våra fantastiska program.

Vill ni lyckas? Då ska ni titta på ingen annan än er själva, för det är ER livsstil ni vill förändra och ingen annans. Ni måste bryta de negativa tankemönsterna för att lyckas.
Change 9 är bara starten - FIT programmen är livsstilsförändrande.
Gör om, gör rätt. Ni måste övervinna mycket, men allt börjar hos er själva. INGEN kan hjälpa er mer än ni själva.
Lycka till - och TACK för att ni gör denna fantastiska resa tillsammans med oss 
Kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar