lördag 7 november 2015

Hej!

Hej!
Istället för att skriva i min "vanliga" blogg valde jag att göra en ny som bara handlar om min resa som Forever business owner. Den kommer att handla om allt från att försöka starta upp till min egen alldeles personliga resa.
Jag startade upp för drygt ett år sedan och det var min kollega Lillemor som efter lite "tjat" fick mej att "gå med"! Hon hjälpte mej med några visningar och efter lite pyssel och fix fick jag ihop pengarna till att köpa startboxen.

Jag må vara en social pratkvarn men just det här att ta kontakt med människor på det här sättet det är svårt och jag är den typen som vill göra det på mitt sätt och i min takt. Så det här att stå på en föreläsning med FBO-are som uppnått en Diamond-titel och tjoa att jag också snart är där var inte riktigt jag fast just då önskade jag att jag kunde peppats än mer till att verkligen sätta igång på allvar. Men jag har hört fler som berättat ungefär samma som mej. Att de småpluttrat runt lite men så plötsligt infinner sej både motivation och ideer!

Jag personligen har svårt att få till det med både tiden och motivationen. Jag har tiden, jag jobbar bara 80%. Har inga småbarn hemma men ändå så upplever emellanåt  livet som ett ekorrhjul och dagarna bara går och jag hinner ingenting!
Just det är nog det som jag känner mest motivation av. Att i framtiden inte ha den där känslan att tiden inte räcker och att det blir lite pengar över!

Så nu har jag precis fått min första "downline" i form av min dotter. Det inspirerar och vi kan göra planering och event tillsammans! Hon har dessutom precis avslutat en kur C9 och ska köra både Fit1 & Fit2 så det blir både intressant att följa och jag börjar dessutom själv på C9 på måndag!

Min egna personliga åsikt om vad Aloe Veran hjälpt mej med (Har druckit den sen jag startade upp)är min hy. Jag har i vuxen ålder haft problem med finnar, bölder allra helst vid käkben och på halsen. Har fått ett par kurer med Roaccutan under årens lopp med goda resultat. Dock kommer det alltid tillbaka. På senare år fick jag höra att jag led av Rosacea. Det tog ganska lång tid, lite sådär smygande innan jag märkte skillnad. Ja, den var faktiskt borta? Får någon "plita" ibland men bara som en vanlig finne.
Det var min farmor som sa- vad fin du blivit i ansiktet! Och då tänkte jag på det, att ja, det har jag faktiskt!
Nu väntar som sagt C9 och även om jag inte dras med någon stor övervikt så finns det en del "extra" här och där på den snart 48-åriga kroppen!
Jag har också fått förhöjt blodtryck som jag ska se om jag kan få bukt med med en förändring av livsstilen!
Köpte dessutom en alldeles vansinnigt fräck dress på Gina Tricot som jag vill ha och då måste jag nog "forma" till mej lite!
Så vi får se hur det går! Ikväll har jag önskat Pommes till kvällsmaten för det lär ta ett tag innan jag äter det igen! Men nu säger jag på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar